جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 6, 2024
غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر درباره حل مشکلات مالکیت ساکنان جزیره خارگ، گفت: امیدواریم این مشکل به زودی حل شود و مردم به حقوق خود دست یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول و با قدردانی از سفر رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر، اظهار کرد: در این سفر مشکل ۷۰ ساله برخی از مردم برای دریافت سند مالکیت خانه‌شان برطرف شده و انتظار می‌رود درباره حل مشکلات مالکیت ساکنان جزیره خارگ نیز این مشکل به زودی حل شود و مردم به حقوق خود دست یابند.

وی با اشاره به نزدیکی سال تحصیلی جدید، از خیران و نیکوکاران خواست که به دانش‌آموزان کم‌بضاعت کمک کنند تا سال تحصیلی را بدون دغدغه آغاز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری به مسائل دانشگاهی استان اشاره و بیان کرد: بر اساس مصوبه‌های اخیر، برخی رشته‌های دانشگاهی کاهش یافته که در این زمینه از وزارت علوم انتظار می‌رود رشته‌های موردنیاز به‌ویژه در حوزه مهندسی انرژی را متناسب با نرخ رشد جمعیت استان بوشهر تقویت کند.

امام جمعه بوشهر گفت: به تازگی تصمیم بر این شده آزمون‌های استخدامی وزارت نفت در خارج از استان برگزار شود، در شرایطی که استخدام برای صنایع و جوانان این استان است و برگزاری آزمون در استانی دیگر پذیرفتنی نیست.

وی افزود: به طور طبیعی انتظار می‌رود آزمون‌ جذب نیرو برای جوانان بوشهری در استان خودشان برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان کرد: وزارت نفت باید به‌طور ویژه به بومی‌گزینی در استخدام نیروها توجه کند و آزمون‌های استخدامی را در استان بوشهر برگزار کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: ضروری است مسئولان وزارت نفت همان‌گونه که در دیگر استان‌ها سازوکار ویژه‌ای برای استخدام دارند، برای استان بوشهر نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ادامه داد: بدون تردید از نظر راهبردی، به نفع صنعت است که کارکنان آن از مردم همان استان باشند.

وی با اشاره به خواست جدی مردم بوشهر برای اولویت‌دادن به نیروهای بومی در استخدام‌های مراکز صنعتی، افزود: در راستای حمایت از نیروهای بومی استان بوشهر اجرای مصوبه ۵۰ درصد اشتغال نیروهای بومی در صنایع این استان باید به‌طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha